De rubrieken die een rol spelen (de wat-vraag) zijn de volgende:
Wat?
|
Ontwerpkaders in kaart brengen:
Wat zijn
de uitgangspunten voor
invoering van de nieuwe KD's?
|
Examenplan:
• Bepaal per exameneenheid wat geëxamineerd wordt
• Bepaal de plaats
van de afname van het examen: bedrijf, school of exameninstelling?
• Bepaal de volgorde van de exameneenheden
• Bepaal het moment waarop het examen plaatsvindt
• Bepaal de weging en cesuur voor de verschillende exameneenheden
• Bepaal de beslisregels op basis waarvan
een student een diploma
krijgt.
|
Exameninstrument:
Bepaal welke examens er moeten worden ingekocht/geconstrueerd. |
Examenafname:
Heeft de nieuwe examinering gevolgen voor eventuele afname in de BPV? Wat wordt er van de BPV bedrijven verwacht? |
Curriculum ontwerpen: Bepaal de inhoud van de opleiding per fase op basis van het examenplan.
|
Check: zijn onderwijs en examenplan in lijn met ontwerpkaders en maak indien nodig aanpassingen
|
Zie deze link voor een pdf- en word-versie van de checklist
Geen opmerkingen:
Een reactie posten